Dopisz się do naszego newslettera

Regeneracja
Skup
Sprzedaż

Witamy serdecznie,

Firma P.H.U. OSCAR oferuje Państwu usługi w zakresie REGENERACJI, NAPRAWY oraz DIAGNOSTYKI TURBOSPRĘŻAREK.

Dzięki szerokiej wiedzy o turbosprężarkach oraz wieloletniemu doświadczeniu, które pozwalają nam na wykonywanie naszych usług na najwyższym poziomie, nasza firma jest w stanie zagwarantować Państwu, że końcowy efekt naszej usługi niczym nie odbiega od norm producenta.

Dbając o dobre imię firmy P.H.U. OSCAR, do naprawy używamy tylko i wyłącznie nowych, oryginalnych części  do turbosprężarek. Ponadto nasze wieloletnie doświadczenie oraz wykwalifikowana kadra pracownicza pozwala nam na wykonanie pełnego zakresu usług związanego z naprawami turbosprężarek. W całym procesie regeneracji pomagają nam maszyny przeznaczone do napraw turbosprężarek, wiodącego producenta, tego typu maszyn będącego na rynku od ponad 20 lat.

 

Są to :

CMT 47 tr ( rok produkcji 2012) - Wyważarkę do turbosprężarek CMT 47 tr POLIMER stosuje się w pierwszym etapie regeneracji turbin samochodowych. Na podstawie wieloletnich doświadczeń oraz współpracy z producentami i zakładami regeneracji turbosprężarek powstała kompaktowa maszyna charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru. Służy ona do wyważania dynamicznego wirników wszystkich typów turbosprężarek samochodowych w dwóch płaszczyznach, po wymontowaniu wirników z obudowy łożyskowań, przy prędkości obrotowej 2100 – 5000 obr/min. Maszyna posiada płynnie regulowany napęd umożliwiający rozpędzenie wirnika nawet do 9000 obr/min.

Zastosowany polimerowy korpus jest bardziej odporny na zakłócenia z zewnątrz, dzięki temu maszyna jest bardzo dokładna i stabilna pomiarowo. Specjalnie zaprojektowana i zastosowana w maszynie rama kalibracyjna, umożliwia zastosowanie precyzyjnej kalibracji producenta. Przygotowanie maszyny do wyważania jest szybkie i proste, a użytkownik nie wykonuje żadnych czynności wstępnych poza ustaleniem płaszczyzn wyważania. Samo ustalenie płaszczyzn wyważania na wirniku odbywa się za pomocą liniału laserowego i ogranicza się do dwóch kliknięć. Rozwiązanie to ogranicza do minimum ryzyko popełnienie błędu przez operatora, jak to ma miejsce w przypadku ręcznego pomiaru tych odległości. Maszyna posiada silnik serwo w układzie napędu wirnika, przez co umożliwia automatyczne pozycjonowanie wirnika oraz śledzenie położenia wirnika na maszynie dzięki zastosowaniu podziałki elektronicznej tzw. żywego kąta.

CMT – 48 Twin -  umożliwia wyważania wirników w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Wyważarka CMT 48 TWIN zbudowana jest w ten sposób, że w jednej obudowie są zabudowane dwie wyważarki: średnioobrotowa CMT 48 tr i wysokoobrotowa CMT 48 VSR. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum służące do doważania turbin wysokoobrotowych oraz średniobrotowych turbin np. od ciężarówek. Część centrum, która wykorzystuje mechanikę wyważarki CMT 48 tr jest przydatna w kolejnym etapie regeneracji turbiny, po wymianie pierścieni łożyskowych i uszczelnień i po powtórnym zamontowaniu jej do obudowy turbosprężarki.  Maszyna charakteryzuje się bardzo dużą dokładnością pomiaru oraz dodatkowymi cechami m.in. możliwość sprawdzenia szczelności czy jakości pracy turbosprężarki. Część średnio-obrotowa służy przede wszystkim do wyważania dynamicznego w dwóch płaszczyznach wirników turbosprężarek samochodów ciężarowych i dostawczych. Część centrum, która wykorzystuje mechanikę wyważarki CMT 48 VSR stosuje się dla turbin wysokoobrotowych. Wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna ta charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru. Ten typ wyważarki stosujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku. Może to być na przykład odejście „zimnego" koła z osi wirowania np. na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia momentem siły. W maszynie turbina mocowana jest do uniwersalnego korpusu. W korpusie montuje się wymienne wkładki formujące strumień powietrza w trakcie napędzania wirnika turbiny danego typu. Warunki pracy turbosprężarek są tutaj zbliżone do tych, które panują w silniku spalinowym: wirnik turbiny jest pędzony sprężonym powietrzem, a ułożyskowanie zasilane jest olejem o regulowanym ciśnieniu i temperaturze jak w komorze silnika.

 

Z racji tego, iż wiemy, że nasza usługa jest w pełni profesjonalnie przeprowadzona, udzielamy na nią 18 miesięcy gwarancji, bez limitu kilometrów. Do każdej turbosprężarki załączamy protokoły z wyważań i doważań:

- I stopnia      ( 2,300 - 3,000 obr/min)

- II stopnia     ( 9,700 – 11,500 obr/min)

- III stopnia    ( 130,000 – 180,000 obr/min)

Wraz z protokołami dołączona jest karta gwarancyjna z numerami turbosprężarki oraz instrukcja montażowa.

Jako jedna z nielicznych firm zajmujących się regeneracją turbosprężarek posiadamy adapter ATD-1, służący do ustawiania sterowników ( zaworów elektronicznych) turbosprężarek. Jest to niezbędny element, w końcowym procesie regeneracji turbosprężarek ze sterownikami elektronicznymi.

Przeznaczenie ATD-1 : Actuator Tester ATD-1 jest zaawansowanym narzędziem diagnostycznym stworzonym z myślą o firmach zajmujących się regeneracją turbosprężarek oraz warsztatach zajmujących się diagnostyką samochodów osobowych i dostawczych wyposażonych w turbosprężarki z elektronicznym sterowaniem. Actuator Tester jest urządzeniem pozwalającym na testowanie oraz regulację zmiennej geometrii łopatek VNT (Variable Nozzle Turbine) turbosprężarek wyposażonych w zawór elektroniczny (actuator) SREA  (Simple Rotary Electronic Actuator) oraz inteligentny zawór REA (Rotary Electronic Actuator). Turbosprężarki (w większości firmy Garrett) z zaworami elektronicznymi są najczęściej montowane w silnikach diesel samochodów Mercedes, Ford, Jaguar, Jeep Chrysler oraz BMW, ostatnio także w Audi oraz Volkswagen. Tester ATD-1 współpracuje również z elektronicznymi zaworami stosowanymi w turbosprężarkach VGT firmy BorgWarner KKK do silników VW i Audi oraz turbosprężarkach Mitsubishi stosowanych w silnikach BMW. 

Aktualności



Nasza firma wciąż się rozwija, czego dowodem jest zakup analizatora Turboclinic VNT od oficjalnego dystrybutora, firmy MELETT.

 


 

TURBOCLINIC VNT

 

Analizator turbin o zmiennej geometrii łopatek

Analizator turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek (VNT) jest jednym z najbardziej zaawansowanych urządzeń dostępnych na rynku wtórnym, stosowanym do regulacji turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek z siłownikami pneumatycznymi. W połączeniu z testerem EAT, analizator VNT to intuicyjne zaawansowane narzędzie do testowania wszystkich rodzajów siłowników elektronicznych stosowanych w turbosprężarkach.

EAT w połączeniu z Analyser Turboclinic pozwala na idealną synchronizację  kątu zmiennej geometrii z ustawieniem sterownika elektronicznego turbosprężarki.

 

Analizator VNT

Analizator VNT umożliwia ustawienie właściwej pozycji łopatek o zmiennej geometrii, co pozwala uzyskać właściwy minimalny i maksymalny przepływ spalin przez turbosprężarkę, co pozwala nam wyeliminować ryzyko oraz błędy niedoładowania lub przeładowania turbosprężarki i przyczynia się do poprawy jakości napraw turbosprężarek przez naszą firmę.

Co za tym idzie stawia Nas to w ścisłej czołówce firm regenerujacych turbosprężarki w Europie.